Cum sa influentezi lumea in directia pe care o vrei tu?

Posted: May 19, 2008 in Girls Secrets, Livia's Stuff
Tags: , , , ,

Probabil exista multe persoane care intr-o anumita situatie se intreaba acest lucru… fie in vederea obtinerii unor interese personale, fie din simpla curiozitate.
Sa luam ca exemplu o femeie… pe care o intalneste un barbat pe un culoar dintr-un magazin, iar aceasta sa presupunem ca ii intinde o mostra de sunca infipta intr-un betigas. Practic la prima vedere acea femeie nu face nimic altceva decat sa iti ofere o bucata de sunca, dar totusi prin felul in care aceasta indinde mana se subantelege automat ca esti obligat sa stai si sa cantaresti posibilitatea cumpararii unui produs de care altfel nici nu esti interesat. Aici se aplica teoria reciprocitatii… cel mai frecvent favor, chiar daca nu este solicitat, e intoarcerea lui plina de bunavointa. Daca e sa te intrebi cine e in castig… de regula sunt cei care fac propunerea, deoarece ei sunt aceia care actioneaza primii, iar primii care intra in joc, influenteaza.
E imposibil sa intelegi limbajul influentei si al manipularii daca nu-ti poti privi viata ca pe o serie de tranzactii in care tu esti un element dintr-un exercitiu uman de logica. Trebuie sa inveti sa vezi umanitatea… sa pricepi faptul ca toata lumea vrea in fond ceva, fie un comision, o semnatura pe un contract, un concediu mai frumos, o cina romantica… Acestea toate sunt niste rezultate, iar oamenii cu care ai de-a face isi vor face cunoscute rezultatele pe care le tintesc in cele mai variate moduri.
Sa le intelegi… reprezinta practic primul pas spre influenta veritabila. Trebuie sa te privesti ca pe o forta individuala. Persoana cu care interactionezi, fie vanzatorul, fie politistul care iti scrie o amenda etc. e o forta opusa.
Important e sa starnesti acea forta opusa, sa o redirectionezi spre rezultatul dorit de tine, prin identificarea unor cai de stabilire a conexiunii, de crestere a obligatiei, de re-centrare a tranzactiei. Acesta este practic muschiul motor al influentei.
Livia

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s